rasional blog ini diwujudkan..

1.1.10 9:16 AM | Posted by piewahid
gambar klasik stesen keretapi merapoh
nama blog ni sy amik dri nme ulu kumbang, iaitu tmpt kelahiran sy yg mrupakn slh sbuah dari kg2 kecil di merapoh. blog ini sy dedikasi kn khas utk kengkawan rapat, kpd ank jati merapoh & sesiapa jua yg ingin mndapatkn maklumat mengenai merapoh. utk mkluman, pnulis adalah ank jati ulu kumbang, kg merapoh yg lahir pada tahun 1967. dsmping itu, pnulis hanya betul2 mnetap d mrapoh shingga usia 12 tahun sblum mlanjutkn pelajaran ke SMA p tengku & hanya pulang pada hujung minggu atau cuti penggal. (masa tu mrapoh lum ada skolah menengah). sejak itu penulis terus mrantau shingga skarang. w/bagaimanapun merapoh tetap d hati dan sekali sekala penulis masih pulang atas urusan2 trtentu spt melawati kaum kluarga dan menziarahi pusara ayahanda tercinta. so, kbanyakan mklumat yg bakal dpaparkn adalah sejarah mngikut perspektif penulis d era 70an - 90an sbg panduan kpd generasi baru.

still under construction, nnti sy akn up date scara beransur2. jika anda mmpunyai sebarang mklumat mngenai merapoh yg ingin dkongsi, sila hantarkan emel pnulis. tq

6 Comments to rasional blog ini diwujudkan..

ok anok paha jati ke? ogha paha ke ogha kelantae?

Yg penting ore Islam yg beriman weh! hew he eh

Salam.ada terbaca tuan mempunyai diabetes. Saya ada menjual ubat kencing manis , dan saya sendiri menggunakannya, alhamdulillah, bacaan gula saya berkurang. sila ke blog saya untuk maklumat lanjut. Terimakasih.

Salam. Seingat saya, dahulu Merapoh mempunyai sebuah stesen keretapi yang sangat sibuk dengan penumpang dan tren balak. Harap tuan dapat ceritakan serba sedikit tentang perkembangan keretapi di Merapoh kerana saya adalah seorang yang meminati keretapi

Salam, saya baru buka laman blok saudara, saya pun org merapoh lama. mustafar bin hj. yaakob, dikg dulu kawan gelor nama pooo je he...heeee. anak tok bilal akob dulu2. now kawan duduk dikg melayu sri kundang, rawang, selangor. sejak 1989. da menetap disisni. rumah lama dulu adik dollah duduk. ayah n mak da lama kembali rahmatullah, (semuga allah letakkan ditempat org beriman). kawan jarang balek merapoh tapi dihati sentiasa ingat merapoh. masih ingat lagi kisah2 lama, menyelam ikan di gedung ulu kumbang, rumah tok gajah n rumah saudara.

Saudara... skng duduk dimana yee...

Post a Comment

silalah tinggalkan komen. pro atau kontra tak kisah sbb pbezaan pendapat perkara biasa. selain boleh melengkapkan entry, ianya boleh membaiki apa2 jua kepincangan entry ini. lagipun kan lagi best bila kita ada macam2 idea atau pandangan...terima kasih!